استرس و تاثیر آن بر درد قلب
نوشته شده توسط : pari

استرس و درد قلب

استرس و درد قلب دو همراه همیشگی هستند، به این معنا که فشارهاي عصبي شايعترين علت درد قفسه سينه است. با وجود اینکه درد یکی از مهمترین علامتهای اکثر بیماری ها به حساب می آید ولی گاهی پیش می آید که مردم بین انواع درد تمایز قائل نمی شوند که از مرسوم ترین آنها درد تفاوت درد قلب و درد اضطراب است .

استرس و درد قلب

 

مهمترین ویژگی های درد قلب چیست

درد تیپیک قلب مهم ترین نشانه ی بیماری انسداد سرخرگ تغذیه کننده قلب (سرخرگ کرونری) است. شدت درد قلب متغیر است به این معنی که بیمار در زمان شروع احساس درد قلب, احساس دردتان بیشتر میشود و سپس آرام آرام کم شده تا حدی که درد قطع گردد. درد تیپیک قلب نیاز به مراجعه سریع به متخصص قلب و عروق دارد. نشانه های این درد عبارت اند از: 

1- درد قلب معمولا بین ۲ تا ۵ دقیقه طول میکشد .گاهی  هم درد قلب در قفسه سینه , شانه ها و یا بازوها انتشار پیدا کندممکن است شما درد قلب را ناحیه ای از محدوده ی زیر فک تا بالای ناف از قبیل بین دو کتف, گردن , فک , دندان ها , شکم احساس کنید.

2-در اولین تجربه های درد قلبی ممکن  است  که درد در هنگام فعالیت های فیزیکی مثل راه رفتن و یا در هنگام هیجان و استرس ایجاد شود.

3-درد قلب ناشی از فعالیت یا استرس در عرض یک تا پنج دقیقه بعد از متوقف کردن فعالیت بدنی و یا دور شدن از استرس برطرف می شود.

روش درمان درد قلب

مصرف قرص های زیر زبانی در اسرع وقت میتواند, درد قلبی فرد  را فروکش کند. اگر درد قلب زمانی بیشتر از پنج دقیقه طول بکشد و شدت آن از دردهای قلبی که قبلا تجربه کرده بودید بیشتر بوده و با استراحت و قرص زیر زبانی هم بهتر نشدید، بیمار باید سریعا به اورژانس مراجعه کند.

ممکن است درد قلب با این ویژگی ها نشانه ای از وخیم شدن بیماری سرخرگ کرونری باشد و احتمال حمله قلبی در این موارد زیاد است.

اضطراب و درد استرس چگونه است

اضطراب معمولا از سنین کودکی شروع می شود و در نوجوانی و جوانی هم وجود دارد ولی در سنین میانسالی و سالخوردگی شدت آن کاسته می شود. استرس از شایعترین ناهنجاری های روان به حساب می آید که با توجه به شیوه نادرست زندگی امروزه انسانها به یکی از اختلالات زمینه ساز انواع بیماری ها تبدیل شده است. اضطراب از نظر روحی و روانی می تواند مساعد کننده ی شروع افسردگی و وسواس باشد.
اگر  فرد مضطربی هستید, ممکن است احساس ترس و نگرانی کنید، دست و پاهایتان سرد شود، قلب تان تندتر بتپد و همچنین با سرعت و تعداد بالاتری نفس بکشید, احساس درد های پراکنده در سر و گردن, اندام ها,قفسه سینه و شکم داشته باشید. 

 

دکتر نادر افشاری _ متخصص قلب 





:: برچسب‌ها: #قلب , #درد-قلب , #استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: